torsdag 29. juli 2010

Nest siste dagen i morgen!

Og herregud så fort tiden har gått! Samtidig som det føles som om jeg har vært her en evighet..

I dag har vi virkelig fått føle at regntiden har begynt. Jeg var i waterfall i dag, og det regnet uten stopp i over en time. Første gangen på fem uker at jeg faktisk har vært kald! Dessverre betyr regn veldig aktive tigere, og det var ikke en veldig bra dag for turistene i dag. Når det regner så mye som det gjorde i dag er det rett og slett ikke trygt å oppholde seg i nærheten av de store kattene, og det betyr mye venting og færre bilder på de besøkende. Nå er jo en gang sikkerhet viktigere enn bildene, men det virker som om noen turister har en tendens til å glemme at det er store, farlige dyr vi har med å gjøre. Kanskje like greit at de ikke får bestemme selv. ;)

I dag var jeg faktisk ganske forutseende under frokosten, og pakket med meg en pose ris og en pakke med sterke fiskekaker os søt chillisaus. Deilig å ha middag for en gangs skyld, og nå har jeg tilogmed en kartong soyamelk som venter på meg før sengetid. Deilig! :)

I morgen er det tid for å begynne å pakke sammen litt, og for å bestemme hva som skal få bli igjen og hva jeg skal ta med. Ser for meg at både luftmadrass og myggnett skal få bli igjen, grunnet både vekt og plassopptak. Kan nok hende jeg legger igjen noe klær også, ettersom de begynner å blir rimelig møkkete og tynnslitte. Tror det skal være en del plass igjen i kofferten etter å ha lagt igjen litt ting, så det betyr at jeg kan shoppe litt på kveldsmarkedet på lørdag kveld. Hvis det er tid igjen etter avslutningsmiddagen vår da så klart. Hvis ikke får jeg satse på at jeg klarer å svi av litt penger i Kanchan på formiddagen søndag. Klokken 16 på søndag setter jeg kursen mot flyplassen, og klokken 23.55 bør jeg være på vei til Sveits og så til Norge. Og litt etter klokken 9 på mandag morgen så bør føttene treffe norsk jord. Jammen ikke lenge til det nå!

Nå skal jeg fokusere på å nyte de siste to dagene her, og tilbringe så mye tid som mulig med de fine tigerene mine. Håper det ikke blir alt for lenge til jeg kan komme tilbake på besøk!!

Ingen kommentarer: