søndag 11. juli 2010

Angrepet av bjørn i dag!

Det ble litt mer action enn jeg hadde ønsket meg i dag.. :p

Som vanlig hadde vi spart litt frukt og godsaker til bjørnene etter frokosten, og etter å ha snakket med alle tigerene og gitt dem kylling, så gikk vi bort til Bam Bam og Toi for å skjemme dem bort litt. Toi (som er hanbjørnen) var ikke kjempeimponert over fangsten i dag, og ville hverken ha agurk eller vannmelon. Søtsakene derimot, satte han veldig pris på! Dessverre hadde jeg bare ca seks av dem, og da de var spist opp var han klar for meg. Jeg fulgte ikke helt med, for vanligvis går vi rett ut etter at vi er ferdige med å fôre dem. I dag ble jeg stående å se på at Tanya ga restene til Bam Bam, og før jeg vet ordet av det skyter en diger labb ut gjennom buret og river tak i t-skjorten min. I motsetning til katter så kan ikke bjørner regulerer klørne inn ut ut, så han hang godt fast. Og begynte å dra meg mot buret med rimelig heftig kraft!

Jeg satte sjøben og dro i motsatt retning, men skjorten ville ikke ryke. I stedet strammet den skikkelig rundt armene og magen, og jeg vurderte om jeg i det hele tatt kunne klare å vrenge den over hodet. Det ville jo betydd at jeg måtte gått gjennom tempelområdet uten noe på overkroppen, som heller ikke er så veldig bra. Han fikk etterhvert begge labbene ut, og klarte å sette tennene i skjorten i tillegg. Heldigvis var Tanya der, og hun hjalp meg med å holde i mot ved å dra i t-skjorten, og prøvde å få ham til å slippe. Til slutt fikk vi dratt t-skjorten ned nok til at den glapp av klørne hans, og vi var kjapt ute igjen.

Heldigvis ingen skade skjedd - noen hull i t-skjorten og noen blåmerker etter drakampen var alt. På bildet ses resultatet:


Resten av dagen fortonet seg heldigvis mer som normalt, og jeg fikk endelig tatt bilde med noen av de store kattene i canyon'en. Herlig!! Jeg fikk ha Owen's hode på fanget, og den gutten er stooor! Men det var helt herlig å sitte der, så nærme et så flott og majestetisk dyr.



1 kommentar:

Maria Elisabeth sa...

Uææææh! Hørtes dritskummelt ut med den bjørnen da! Kjempeglad for at det gikk bra med deg snuppa :)