tirsdag 6. juli 2010

Just another day..

Enda en tigerdag over. Forsatt forelsket i tigerene "mine"!

I dag startet vi dagen med frokost, og jeg fikk Lucky som vanlig. Han er så god, og det er ikke det minste problem å komme seg opp om morgenen når man vet at et lite happy face venter på andre siden av tempelområdet. I dag hadde vi få morgengjester også, så vi kom i gang med oppgavene relativt raskt. Jeg var på rengjøring i dag, hvilket betyr mye tid til å sosialisere med de større tigerene. :)

Snakket aller mest med Mac og Lucky(storebror-Lucky)+Dowie(aaaner ikke hvordan det skrives), som vanlig. Etter vi var ferdig vasket vi over fellesrommet kjempekjapt for å få litt tid til enrichment i dag også. Jeg og Tanya tok med oss en bøtte med kylling og delte ut til alle de store tigerene. Selv om de nettopp hadde fått mt så var de veldig klar for litt mer - særlig fordi vi hadde en del skinn til dem. Nomnom sier store tigere da! Vi hadde ikke igjen mer da vi kom til bjørnene, så de fikk kun vannmelon og honningsøtsaker. Og de virket egentlig ganske fornøyd med det. ;)

Etter lunch var jeg i babyburet igjen, og de var ikke bare enkle i dag. En dame fikk et skikkelig bitt i en tå (det er en grunn til at vi ber dem følge med litt..), men ikke mer enn at det kunne renses og plastres. Heldigvis ble det bare tre runder i dag. En fjerde tror jeg hadde blitt veldig lite action, så var bra vi slapp det.

Innimellom rakk jeg å leke litt med leopardkatten Money også, og hun begynner å kjenne meg igjen litt nå. I morgen skal vi ta henne med på tur og la henne klatre litt i trærne. Jeg og Tanya funderer veldig på hvordan vi skal klare å "ved et uhell" slippe henne fri, for vi syns ikke hun har noe i det lille buret å gjøre. Hun ble reddet som unge, fordi moren var død, men nå er hun mer enn stor nok til å klare seg selv. Vi får se om vi ikke klarer å komme på noe. Alternativt skal vi prøve å få laget et større bur/innhegning til henne - bedre enn det hun har nå i allefall. Skal prøve å få tatt noen flere bilder av henne etterhvert også, men hun er litt aktiv, så er ikke alltid så enkelt å fange henne på kamera. Søt som sukker da! Gleder meg til å kose masse med henne i morgen. :)

I morgen skal jeg være på waterfall-duty igjen, hvilket betyr masse tid med Hungfau (som jeg heller ikke vet hvordan staves), som bare er den beste lille fem månederstigeren av alle! Gleder meg! :)

Ingen nye bilder nå, men det kommer nok flere snart.

1 kommentar:

June Larsen sa...

hehehe, akkurat det dere "pønsker" på var det noen som gjorde med den forrige leopardkatten, ble vi fortalt :P Enig i at det burdet er altfor lite for et sånt dyr :/