søndag 4. juli 2010

Alene gatelangs i Kanchan.

Plutselig ble fridagen min flyttet fra torsdag til i morgen, saa naa sitter jeg paa en internettkafe i Kanchan. Har faatt vaert en tur paa kveldsmarked (fangst: gave til Andersen min, Elvis t-skjorte (uharry versjon) og to dritkule lommeboeker som jeg skal bruke som vesker) og tatt en times thai-massasje. Herlig! Og det er faktisk en ganske deilig foelelse aa gaa langs de travle gatene her helt alene. Litt misunnelig paa de andre som skal jobbe i morgen ogsaa, men jeg faar komme tilbake til pusekattene min allerede i morgen ettermiddag.

Smaaredd for at jeg har mistet laderen til telefonen min, saa om noen foeler jeg er overlegen naar jeg ikke svarer paa melding, saa er det ikke med vilje. :)

Ellers ikke saa mye aa fortelle fra i dag. Var i babyburet hele ettermiddagen, og hadde noen herlige timer sammen med ungene. Vi brukte enrichment i dag paa aa skravle litt med bjoernene(og haandfore dem melk og godis), haandfore gress til de store gutta boys og leke litt ekstra med firerbanden i babyburet. Heldigvis var ikke jeg og Tanya paa ''feil" (eller kanskje riktig) side av Tiger Island da de slapp de stoerste tigerene i dag. De gjoer vanligvis det paa vei tilbake fra morgentrening, men glemte i dag aa sjekke om noen var inne paa omraadet foer de slapp. Marleen og Zarah fikk seg en liten overraskelse da to digre tigere kom mot dem i fullt firsprang paa et aapent omraade! ;) Tigerene gjoer heldigvis som de pleier og loeper rett hjem til buret sitt. Saa ingen skade skjedd denne gangen heller.

Tror jeg skal proeve aa smugle med meg Lucky i kofferten paa vei hjem. Den tigergutten er bare saa herlig, har ikke noe lyst til aa dra fra ham! Det gjelder foroevrig ogsaa for hans stoerre navnebror, som koser og spiser gress fra haanden gjennom buret sitt. Video og bilder kommer nok eterhvert.

Har godsnakket med Big Mac igjen i dag ogsaa, og han maa vaere det vakreste dyret jeg noen gang har hilst paa. Virkelig en gentle giant (naermer seg 300 kg), og bare en type man faar lyst til aa gi en kosemoseoverdose! Det kan fort bli en del bilder fra den kanten ogsa. Han er virkelig en gutt jeg kunne tenkt meg aa ha paa veggen i stort format.

Foeler dette ble en smule rotete og usammenhengende denne gangen, men sliter litt med ukjent tastatur (jepp, Thai!) og generelt litt surrete hode etter aa ha kommet inn til byen igjen. Det er jammen deilig aa bo midt inne i skogen sammen med alle dyrene! Riktignok er det mye lyder om natten, men det er koselige lyder - i motsetning til lyden fra trafikk og nattklubber. Yeahyeah, en natt her og saa er det tilbake til den fredfulle jungelen!

1 kommentar:

Maria Gilde sa...

Ååååå søta mi! D e så spennende å læs om alt du oppleve, no som æ endelig har rota mæ inn på bloggen din ;) bra du har d artig :D