tirsdag 18. januar 2011

Peru, Chile, regn, pingviner, delfiner....

Det har skjedd mye i løpet av tre dager!!

Vår første ordentlige stopp på reisen var en natt i Lima. Vi bodde i den rikeste delen av Lima, som er relativt trygg og vi spiste på en veldig fin peruansk restaurant. Deilige kalvehjerter og frisk ceviche! YUM!

Veien videre gikk først til Santiago med fly, og siden videre til Puerto Montt med buss. 12 timer på buss er definitivt lenge, med etter tre flyturer var semi-camasetene i bussen ganske så luksuriøse. Sove litt fikk jeg også, og da vi ankom Puerto Montt følte jeg meg faktisk sånn ganske menneskelig igjen.

Fra Puerto Montt gikk ferden først med minibuss, så bilferje, enda litt minibuss og til slutt en tre timers båttur inn til forskningsstasjonen. Selvsagt fikk vi styrtende regnvær da vi skulle losse båten, men vi fikk alt i land og etter en dusj og litt kveldsmat var det svært velkomment å finne sengen!

Dagen i dag har gått med til å organisere labutstyr og til å planlegge litt hva vi skal gjøre frem til resten av forskerene og utstyret kommer. Vi har allerede sett flere grupper med delfiner ute i fjorden her, og over oss suser gribbene. Nå håper jeg bare på å få noen glimt av seler og sjøløver, og gjerne noen pingviner også.

Dessverre er ikke nettet her helt stabilt, hvilket betyr at jeg kanskje ikke får vært så aktiv på blogg som jeg kunne tenke meg. Men noen oppdateringer skal jeg vel klare å få til!

Ciao!

Ingen kommentarer: