fredag 21. januar 2011

It's all chemistry baby!

Endelig! I dag ble det litt kjemi igjen, ikke bare organisering og rydding.

Ikke akkurat avanserte greiene, men ordene nitrat, fosfat, standardkurve og spektrofotometer er uansett ganske hyggelige å høre.

Ellers har det til nå vært nokså lange dager, selv om jeg ikke har hatt så mye spesifikt å gjøre. Frokosten starter klokken 8, og etter det jobber vi med diverse til klokken er 12.30. Da er det lunch (str. middag og gjerne med dessert!) før vi jobber videre til klokken 19 og middag. Forhåpentligvis vil dagene gå litt raskere når prosjektet kommer ordentlig i gang og jeg vet helt hva jeg skal gjøre.

Utenom jobbingen prøver jeg å nyte det faktum at jeg bor i kanten av regnskogen, ved en vakker fjord og at jeg for første gang i mitt liv opplever verden sør for ekvator! Det med regnskog betyr jo selvsagt også at det regner en del, men heldigvis er det utrolig flott her til tross for regnet. Dessuten er det uansett både varmere og grønnere enn i Norge, og det er alt jeg ønsker meg akkurat nå.

Jeg ser fortsatt frem mot å reise litt når jeger fremme her nede, men er ikke helt sikker på hvordan jeg kommer til å gjøre det. Jeg bor på rom med en norsk jente som også skal reise litt, og om det passer seg sånn så henger jeg meg kanskje på der. Vi får se, året er enda ungt!

Forøvrig har jeg også så smått begynt å planlegge turen tilbake til Thailand. Yes - det blir tigertempel igjen i sommer også! Juni 2011 er satt av til tigerkos, og jeg gleder meg som en unge!

Chun rak suea mak!! :D

Ingen kommentarer: