mandag 3. januar 2011

Chileee!

Teller videre ned, og det er nå under to uker til jeg har bena plantet på Huinay forskningsstasjon!

Jeg feirer ørlitt med en bildekavalkade over Chile!


Forhåpentligvis får jeg oppleve alle disse stedene i løpet av turen, sammen med en hel masse annet. Nervene begynner å produsere noen sommerfugler, men aller mest er det fordi jeg ikke helt hva jeg kan forvente fra selve forskningsprosjektet. Riktignok har jeg jobbet på lab tidligere, men å bo og jobbe ute i ødemarken, innenfor et felt som enn så lenge er nokså ukjent for meg - se det blir fort noe litt annet allikevel.
Spansken som jeg skulle jobbe med i juleferien ble erstattet med Lord Byron, så jeg har nå under to uker til å lære meg de viktigste frasene og uttrykkene. Engelsk er et fint språk, men det er jammen greit å kunne noe på det lokale språket også. Jeg setter min lit til språkkurs og Lonely Planet phrasebook og håper jeg kommer meg fra A til B på en grei måte!

Ingen kommentarer: