søndag 6. februar 2011

En blueslegende er død.

Utrolig trist nyhet å få.

Gary Moore har vært en av mine favoritter så lenge jeg kan huske å ha hørt på musikk. Noen av mine første klare musikkminner har jeg fra da vi kjørte gjennom ørkenen i USA med Still Got the Blues i kassettspilleren.

Allerede da, før jeg fylte seks, ble jeg forelsket i hans spesielle måte å forme musikken på. Jeg skjønte nok ikke alt av alle tekstene enda, men de betydde mye for meg uansett. Still Got the Blues var den store favoritten, men når jeg tenker tilbake kjenner jeg hvor sterkt forhold jeg har til også en del av de andre sangene på akkurat dette albumet. "As the Years Go Passing By" er en sang jeg fortsatt gjerne hører på med lukkede øyne, nesten meditativt. "Too Tired" var en sang jeg likte godt i en periode jeg var litt skolelei (wonder why..??) og "King of the Blues" forteller en historie jeg aldri bli lei av.

Dessverre har jeg ikke med meg mye musikk hit til Chile, og pga. tregt nett er det vanskelig med Spotify. Forsøker å få hørt noe via youtube, bare mimre litt.

Rest in peace Gary Moore.


Ingen kommentarer: