mandag 19. oktober 2009

Fast bestemt på å gjøre dette til en billig måned..

Og hvorfor det??
Derfor:

Jadda.. Salg på Karen Millen i helgen, hvilket resulterte i en noe slankere lommebok. Til mitt forsvar ble jeg oppfordret til å kjøpe den! ;)

Såå.. Da står det ikke akkurat big bucks igjen på kontoen, og det er nærmere fire uker til neste stipend. What to do - what to do...

Det er i slike situasjoner man skal være glad for at man har evnen til å bedrive seriøst billig matshopping! I dag har jeg klart å handle "kjøttdelen" av tre middager, samt en pose fryste rundstykker for bare 56,50kr. Føler det er en god start!

Nå er ikke grillpølser, fiskepudding og laksekoteletter akkurat gourmetmat, men med litt kreativitet tror jeg vi skal få noen allrighte middager ut av det.

Strimlede grillpølser stekt sammen med bokschampignon, spinat og litt løk blir en bra middag sammen med ovnsstekte poteter. Og de resterende ingrediensene har vi jo allerede liggende i fryser, kjølekap eller i tørrlager og dermed koster middagen meg nøyaktig 10kr i innkjøp! Alltid en fordel å ha fryser, kjøleskap og tørrlager stocked up for smalere tider.. ;)

Fiskepuddingen kommer jeg til å dele opp i terninger, og bruke i en tykk tomatsuppe. Litt pasta, bokstomater og spinat har jeg allerede liggende - og middagen er fiks ferdig for de 14,50kr jeg betalte for fiskepuddingen. Smaksatt med libanesisk 7-krydder blir dette en herlig høstmiddag!

Laks er jo alltid godt, men fileter er selvsagt bedre enn koteletter. Dessverre er de jo også tilsvarende dyrere, og det funker dårlig nå når jeg skal være flink studentsparer. Litt smør skal jeg alltid finne i kjøleskapet, så fisken får en fin stekeskorpe. Sammen med ertepurré og potetmos ender jeg opp med en middagspris på de 16,90kr kotelettene kostet meg.

Tror dette kan bli en allright måned i matveien på tross av spinking og sparing!

Ingen kommentarer: