tirsdag 29. juni 2010

Verden er min østers!

Slik føles det i allefall etter en lang, kjølig dusj og en strekk på senga. Etter flere timer i fuktig hete, men vonde ben og svette klær var ikke østersfølelsen like mye til stede..

Men hva gjør vel det, så mye som jeg har rukket å se i dag! Vi startet dagen på Khao San Road, og fikk handlet hvite meditasjonsklær før vi tok turen videre til det enorme kjøpesenteret MBK. Faktisk en smule for stort for å helt få oversikt, men jeg fikk med meg et par sko og en veske. Bra deal!


Vi stakk også innom immigrasjonskontoret en tur for å høre om hva jeg bør gjøre i forhold til mitt 5 dager for korte visa, men det ser ut til at det ikke blir noe problem. Pay up og alt løser seg. ;)

På turene frem og tilbake i byen har vi brukt både bena, taxi og skytrain, og det er ingen tvil om at det siste er det mest behagelige! Kjølig og romslig (utenom rushen i allefall), mindre vondt for bena enn å gå overalt, og definitivt bedre for nervene enn å suse gjennom gatene i bilen til en gal thai!

På toppen av det hele har vi fått handlet snacks til tempeloppholdet, i tillegg til andre nødvendigheter som hydrogenperoksid, antibiotikasalve osv. Så nå er vi klare for tigeropplevelsen!

I tillegg til all shoppingen har vi vært oppe i Thailands høyeste tårn - temmelig spektakulært!



På vei hjem ble det tilogmed en pannekake med banan og sjokolade! Yummy!



Og nå er det kvelden - med en helt grei utsikt fra hotellet!




2 kommentarer:

lise mette sa...

Har du blitt bankok elsker oxo?? Ser ut som du har en topp tur. Gleder meg til og høre alt du har opplevd!!!! Kos deg bmasse videre

Aloe sa...

Syns ikke jeg rakk å se så mye, men vil gjerne tilbake senere en gang. :) Men jeg eeelsker området rundt tempelet. Er helt herlig her - mangler bare sjø!!

Dere har det bra på tur også? Gleder meg til å se dere om noen uker! :)